REGULAMIN SKLEPU INTERNETOWEGO „mrch.pl/sklep”  

  • Postanowienia ogólne

 

  1. Niniejszy dokument, zwany dalej „Regulaminem”, określa zasady funkcjonowania sklepu internetowego dostępnego pod adresem URL mrch.pl/sklep, zwanego dalej „Sklepem”.
    Sklep jest zarządzany przez Jakuba Glinowieckiego, prowadzącego jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą „mrch.pl – Jakub Glinowiecki”, zarejestrowaną pod adresem: ul. Luboszycka 32, 46-022 Kępa, posiadającą numer NIP: 7543287972, zwanego dalej „Administratorem”.
  2. Dane kontaktowe i adres Sklepu:
  • Adres internetowy: mrch.pl/sklep
  • E-mail: kontakt@mrch.pl
  • Telefon: +48 796 875 601
  • Adres korespondencyjny: ul. Luboszycka 32, 46-022 Kępa
  1. Każdy użytkownik przed rozpoczęciem korzystania ze Sklepu powinien dokładnie zapoznać się z treścią Regulaminu.
  2. Aby dokonywać zakupów w Sklepie, Klient musi posiadać aktywną oraz sprawnie działającą skrzynkę poczty elektronicznej (e-mail).
  • Rodzaje i zakres działalności Sklepu

  1. Wszystkie oferowane produkty są nowe, szyte w Polsce na indywidualne zamówienie Klienta.
  2. Za pośrednictwem Sklepu prowadzona jest sprzedaż na odległość przy wykorzystaniu sieci Internet. Oferta obejmuje asortyment z kategorii odzieży.
  • Obsługa płatności

  1. Podmiotem świadczącym obsługę płatności online w zakresie płatności kartami jest Autopay S.A.”
  • Formy płatności

  1. Dostępne formy płatności: Karty płatnicze: Visa, Visa Electron, Mastercard, MasterCard Electronic, Maestro       
  • Polityka prywatności

  1. Zbieranie danych osobowych
    Dane osobowe Klientów zbierane przez Administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego służą realizacji Umowy Sprzedaży. Za zgodą Klienta mogą być także wykorzystywane w celach marketingowych.
  2. Administrator danych
    Administratorem danych osobowych jest Jakub Glinowiecki, prowadzący jednoosobową działalność gospodarczą pod nazwą „mrch.pl – Jakub Glinowiecki”, z siedzibą: ul. Luboszycka 32, 46-022 Kępa, NIP: 7543287972.
  3. Zakres przetwarzania danych
    Gromadzone są wyłącznie dane dobrowolnie podane przez Klienta. Dane są przetwarzane w następujących celach:
    • zawarcie i realizacja umowy sprzedaży,
    • dostarczenie zamówionego towaru,
    • wystawienie dokumentów potwierdzających transakcję,
    • księgowanie transakcji zgodnie z przepisami prawa,
    • przechowywanie danych w celu zapewnienia historii transakcji,
    • przechowywanie danych w bazie klientów
  4. Za zgodą Klienta, dane mogą być także używane do celów marketingowych, w tym przesyłania ofert handlowych i newsletterów
  5. Subskrypcja newslettera
    Aby subskrybować newsletter, Klient podaje swój adres e-mail. Z subskrypcji można zrezygnować w każdej chwili, logując się na konto w Sklepie lub klikając link anulujący subskrypcję w stopce newslettera.
  6. Przekazywanie danych osobowych
    W trakcie realizacji zamówienia dane osobowe Klienta mogą być przekazywane:
    • firmom kurierskim (np. DHL) w zakresie danych potrzebnych do dostarczenia przesyłki,
    • operatorom płatności (np. Paynow) w zakresie danych koniecznych do realizacji płatności.
  7. Prawa Klienta
    Klient ma prawo dostępu do swoich danych, ich poprawiania oraz żądania ich usunięcia. Odmowa podania danych może uniemożliwić realizację zamówienia i innych usług oferowanych przez Sklep.
  8. Bezpieczeństwo danych
    Zebrane dane są chronione zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. Administrator dokłada wszelkich starań, aby zapewnić ich bezpieczeństwo.
  9. Pliki cookies
    W Sklepie wykorzystywane są pliki cookies. Umożliwiają one poprawę jakości usług poprzez analizowanie preferencji Klientów oraz sposobu korzystania ze strony. Klient może wyłączyć cookies w swojej przeglądarce, jednak w takim przypadku niektóre funkcje Sklepu mogą być niedostępne. Szczegóły znajdują się w Polityce Cookies.
  10. Bezpieczeństwo korzystania z Internetu
    Sklep informuje, że korzystanie z usług za pośrednictwem sieci Internet wiąże się z ryzykiem ingerencji osób trzecich w transmisję danych.
  11. Utrwalanie i zabezpieczanie umów
    • Treść zawieranej umowy jest przesyłana Klientowi e-mailem po jej zawarciu.
    • Umowa oraz specyfikacja zamówienia są przechowywane w systemie Administratora i mogą być udostępnione na życzenie Klienta.


Warunki zawierania umowy sprzedaży

  1. Informacje o produktach
    Informacje zamieszczone na stronach Sklepu, w tym opisy produktów, parametry techniczne, użytkowe i ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia umowy w rozumieniu art. 71 Kodeksu Cywilnego.
  2. Przedstawiane informacje przed zakupem
    Sklep przed potwierdzeniem zakupu udostępnia Klientowi następujące informacje:
    • dokładny opis produktu i jego cechy,
    • łączną cenę zamówionych produktów z podatkami, kosztami transportu, dostawy lub usług pocztowych,
    • całkowitą kwotę zamówienia z wybraną opcją dostawy.
  3. Faktura VAT
    Na życzenie Klienta wystawiana jest faktura VAT, pod warunkiem podania przez niego danych wymaganych do jej prawidłowego wystawienia:
    • imię i nazwisko/nazwę firmy,
    • adres zamieszkania/siedziby,
    • numer NIP (dla firm),
    • numer zamówienia,
    • adres korespondencyjny.
  4. Składanie zamówienia
    Zakup produktów nie wymaga rejestracji w Sklepie.
    Zamówienia składa się za pomocą formularza dostępnego na stronie Sklepu po kliknięciu przycisku „Zamawiam”. Klient podaje następujące dane:
    • imię i nazwisko/nazwę firmy,
    • adres e-mail,
    • numer telefonu,
    • adres do wysyłki.
  5. Potwierdzenie zamówienia
    Klient składa zamówienie po zapoznaniu się z Regulaminem i przedstawionymi informacjami, klikając przycisk „Zamawiam z obowiązkiem zapłaty”. Potwierdzenie przyjęcia zamówienia przez Sklep jest równoznaczne z zawarciem umowy sprzedaży.
  6. Ceny i płatności
    • Wszystkie ceny w Sklepie są podane w złotych polskich i zawierają podatek VAT.
    • Cena w podsumowaniu zamówienia uwzględnia koszty przesyłki zgodnie z wybraną przez Klienta opcją.
    • Honorowane formy płatności:
      a) zwykły przelew,
      b) płatności elektroniczne (BLIK, karty kredytowe, przelewy online) za pośrednictwem systemu Paynow.
    • Termin płatności wynosi 3 dni od momentu otrzymania potwierdzenia zamó
    • W przypadku zwrotu środków za transakcje kartą płatniczą, środki są zwracane na rachunek bankowy przypisany do karty Klienta.
  7. Czas realizacji i wysyłka
    • Zamówienia są realizowane w ciągu maksymalnie 40 dni roboczych od:
      a) uznania rachunku bankowego Sprzedawcy w przypadku płatności przelewem,
      b) potwierdzenia przyjęcia zamówienia w przypadku płatności za pobraniem.
    • Wysyłki realizowane są za pośrednictwem DHL, Poczty Polskiej lub do Paczkomatów InPost. Koszty przesyłki podane są w zakładce „Wysyłka”. W przypadku przesyłek zagranicznych koszty ustalane są indywidualnie.
    • O wysłaniu towaru Klient zostaje poinformowany mailowo.
  8. Przeniesienie ryzyka
    Ryzyko przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru przechodzi na Klienta w momencie wydania mu przesyłki. Przy przesyłkach kurierskich momentem wydania jest przekazanie przesyłki przewoźnikowi.
  9. Odstąpienie od umowy
    • Wraz z zamówieniem Klient otrzymuje formularz odstąpienia od umowy oraz pouczenie o prawie do odstąpienia.
    • W przypadku rezygnacji, Klient ma prawo do zwrotu towaru zgodnie z obowiązującymi przepisami.
  10. Dodatkowe informacje
    • Klient wyraża zgodę na otrzymywanie e-maili dotyczących przebiegu transakcji oraz zmian Regulaminu.
    • Informacje marketingowe są przesyłane wyłącznie Klientom, którzy wyrazili na to zgodę.
    • Odcień tkaniny oferowanych produktów może się różnić od przedstawionych wizualizacji.

Reklamacje

  1. Podstawa prawna reklamacji
    Klient będący Konsumentem może korzystać z uprawnień wynikających z przepisów:
  • ustawy Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. nr 16, poz. 93 ze zm.),
  • ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827).
  1. Odpowiedzialność Sklepu
    Sklep ponosi odpowiedzialność za wady fizyczne lub prawne sprzedanych towarów na podstawie rękojmi. Wada fizyczna oznacza niezgodność towaru z umową, w szczególności gdy:
  • towar nie posiada cech, które powinien mieć zgodnie z przeznaczeniem lub wskazanymi w umowie,
  • towar różni się od wzoru lub próbki przedstawionej przez Sklep,
  • nie nadaje się do celu wskazanego przez Klienta, o którym Sklep został poinformowany,
  • został wydany w stanie niezupełnym.
  1. Zgłaszanie reklamacji
    Reklamacje można składać drogą mailową na adres: kontakt@mrch.pl.
    W zgłoszeniu prosimy o podanie:
  • imienia i nazwiska,
  • adresu,
  • danych identyfikujących sprzedaż (np. numeru zamówienia, daty transakcji),
  • przedmiotu i przyczyny reklamacji,
  • danych kontaktowych.
  1. Uprawnienia Klienta z tytułu reklamacji
    W przypadku stwierdzenia wady Klient będący Konsumentem ma prawo:
  • żądać obniżenia ceny,
  • odstąpić od umowy, chyba że Sklep niezwłocznie wymieni wadliwy towar na wolny od wad lub usunie wadę bez nadmiernych niedogodności dla Klienta.

Ograniczenie to nie ma zastosowania, gdy:

  • towar był już wymieniany lub naprawiany,
  • Sklep nie wywiązał się z obowiązku wymiany lub usunięcia wady.
  1. Wybór sposobu naprawy
    Klient ma prawo żądać wymiany towaru na wolny od wad zamiast naprawy lub odwrotnie, chyba że wybrany sposób realizacji jest niemożliwy lub wiąże się z nadmiernymi kosztami dla Sklepu.
    Przy ocenie nadmierności kosztów bierze się pod uwagę:
  • wartość towaru wolnego od wad,
  • rodzaj i znaczenie wady,
  • niedogodności, na jakie naraża się Klient.
  1. Obniżenie ceny i odstąpienie od umowy
  • Obniżona cena powinna być proporcjonalna do różnicy między wartością towaru z wadą a towarem wolnym od wad.
  • Klient nie może odstąpić od umowy, jeśli wada jest nieistotna.
  1. Termin rozpatrzenia reklamacji
    Reklamacje rozpatrywane są w terminie do 14 dni od daty ich zgłoszenia. Brak odpowiedzi w tym terminie oznacza uznanie reklamacji.
  2. Powiadomienie o decyzji
    Klient zostanie poinformowany o decyzji w sprawie reklamacji:
  • drogą, jaką przesłał zgłoszenie,
  • dodatkowo poprzez e-mail, chyba że Klient zastrzegł inną formę kontaktu.
  1. Realizacja reklamacji
    W przypadku uznania reklamacji za zasadną Sklep:
  • wymieni towar na wolny od wad,
  • usunie wadę w rozsądnym terminie,
  • jeśli wymiana lub naprawa są niemożliwe, obniży cenę lub zwróci równowartość ceny towaru, powiększoną o koszty przesyłki.

 

 

 

Odstąpienie od umowy

  1. Prawo do odstąpienia od umowy
    Zgodnie z Ustawą z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827), Klient będący Konsumentem ma prawo odstąpić od umowy zawartej na odległość bez podania przyczyny w terminie 14 dni od dnia:
    • wydania rzeczy, tj. momentu, w którym Klient lub wskazana przez niego osoba trzecia (inna niż przewoźnik) weszła w posiadanie towaru.
  2. Dla zachowania terminu wystarczające jest wysłanie oświadczenia o odstąpieniu przed jego upływem.
  3. Wyjątki od prawa odstąpienia od umowy
    Prawo odstąpienia nie przysługuje w przypadku umów dotyczących:
    • świadczenia usług w pełni wykonanych za zgodą Klienta,
    • rzeczy nieprefabrykowanych, wyprodukowanych według specyfikacji Klienta lub służących zaspokojeniu indywidualnych potrzeb,
    • rzeczy ulegających szybkiemu zepsuciu lub mających krótki termin przydatności,
    • rzeczy w zapieczętowanym opakowaniu, które po otwarciu nie mogą być zwrócone ze względów higienicznych,
    • treści cyfrowych niezapisanych na nośniku materialnym, gdy realizacja rozpoczęła się za zgodą Klienta przed upływem terminu do odstąpienia.
  • Szczegółowy wykaz wyłączeń znajduje się w art. 38 ustawy o prawach konsumenta.
  1. Procedura zwrotu towaru
    • Klient jest zobowiązany zwrócić towar na adres:
      Luboszycka 32, 46-022 Kępa
      lub przekazać go osobie upoważnionej przez Sklep do odbioru.
    • Zwrot należy zrealizować niezwłocznie, nie później niż w ciągu 14 dni od daty odstąpienia od umowy, chyba że Sklep zaproponuje odbiór towaru.
    • Towar musi być zapakowany w sposób zabezpieczający przed uszkodzeniem w transporcie.
    • Koszty zwrotu towaru pokrywa Klient, chyba że Sklep zgodził się pokryć te koszty.
  2. Zwrot płatności
    • W przypadku odstąpienia od umowy Sklep zwraca Klientowi:
      • wszystkie otrzymane płatności,
      • koszty dostawy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego sposobu dostawy innego niż najtańszy oferowany przez Sklep).
    • Zwrot płatności następuje niezwłocznie, ale nie później niż w ciągu 14 dni od daty otrzymania informacji o odstąpieniu.
  3. Forma zwrotu środków
    • Sklep dokonuje zwrotu przy użyciu tej samej metody płatności, którą zastosował Klient, chyba że Klient zgodził się na inną formę bez dodatkowych kosztó
    • Sklep może wstrzymać zwrot do momentu:
      • otrzymania zwróconego towaru,
      • dostarczenia dowodu jego odesłania (w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej).
  1. Ograniczenie zwrotu kosztów dostawy
    • Jeśli Klient wybrał droższy sposób dostawy towaru niż najtańszy oferowany przez Sklep, Sklep nie jest zobowiązany do zwrotu różnicy w kosztach.

 Postanowienia końcowe

  1. Zgodność z prawem
    Postanowienia niniejszego Regulaminu nie wyłączają ani nie ograniczają praw Klienta będącego Konsumentem, przysługujących mu na mocy bezwzględnie obowiązujących przepisów prawa. W przypadku sprzeczności postanowień Regulaminu z tymi przepisami, zastosowanie mają przepisy prawa.
  2. Prawo właściwe
    W sprawach nieuregulowanych niniejszym Regulaminem zastosowanie mają przepisy polskiego prawa, w tym w szczególności:
    • Ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz.U. 2014 poz. 827),
    • Kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. (Dz.U. 1964 nr 16 poz. 93 ze zm.).

Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń

  1. Klient będący Konsumentem ma możliwość skorzystania z alternatywnych, pozasądowych sposobów rozstrzygania sporów związanych z reklamacjami lub dochodzeniem roszczeń. Szczegółowe informacje na temat procedur oraz zasad dostępu można znaleźć:
  • w siedzibach i na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów,
  • w organizacjach społecznych zajmujących się ochroną konsumentów,
  • w Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej,
  • na stronach Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów:

 

Dostępne formy pozasądowego rozstrzygania sporów

  1. Stały polubowny sąd konsumencki
    Klient może zwrócić się do sądu konsumenckiego działającego przy Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikającego z zawartej umowy sprzedaży.
  2. Postępowanie mediacyjne
    Klient może złożyć wniosek do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej o wszczęcie mediacji w celu polubownego zakończenia sporu między nim a sklepem.
  3. Pomoc rzecznika konsumentów i organizacji społecznych
    • Powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów,
    • Organizacje społeczne zajmujące się ochroną konsumentów, takie jak:
      • Federacja Konsumentów – bezpłatne porady dostępne pod numerem infolinii konsumenckiej: 800 007 707,
      • Stowarzyszenie Konsumentów Polskich – pomoc pod adresem e-mail: porady@dlakonsumentow.pl.

Te pozasądowe metody są dobrowolne i wymagają zgody obu stron na udział w procedurze.


 

 

 

 

 

Załączniki do Regulaminu

Informacje dotyczące korzystania z prawa odstąpienia od umowy

Pouczanie o odstąpieniu od umowy

Prawo odstąpienia od umowy

Mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.

Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia:

  1. w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy;
  2. w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej z rzeczy;
  3. w którym weszli Państwo w posiadanie ostatniej partii lub części lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie ostatniej partii lub części;
  4. w którym weszli Państwo w posiadanie pierwszej z rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie pierwszej z rzeczy.

Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, prosimy o poinformowanie:

  • Adres e-mail: kontakt@mrch.pl
    o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (np. przesłanego pocztą lub pocztą elektroniczną).

Mogą Państwo skorzystać z poniższego wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

Zachowanie terminu
Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację o skorzystaniu z tego prawa przed jego upływem.

Skutki odstąpienia od umowy

W przypadku odstąpienia od umowy:

  • Zwracamy wszystkie otrzymane od Państwa płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Państwa sposobu dostarczenia innego niż najtańszy, zwykły sposób dostawy oferowany przez nas).
  • Zwrot płatności nastąpi niezwłocznie, lecz nie później niż 14 dni od dnia, w którym zostaliśmy poinformowani o Państwa decyzji.

Sposób zwrotu płatności
Zwrot płatności dokonamy przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie wyrażą Państwo zgodę na inne rozwiązanie (bez dodatkowych kosztów).

Możemy wstrzymać się ze zwrotem płatności:

  • Do czasu otrzymania zwracanej rzeczy,
  • Lub do czasu dostarczenia nam dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Zwrot rzeczy
Prosimy o odesłanie rzeczy na adres wskazany poniżej:

  • Adres:pl – Jakub Glinowiecki, ul. Luboszycka 32, 46-022 Kępa

Prosimy to zrobić niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformowali nas Państwo o odstąpieniu od umowy. Termin uważa się za zachowany, jeśli odeślą Państwo rzecz przed jego upływem.

Koszty zwrotu rzeczy
Bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy pokrywają Państwo.

Odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy
Odpowiadają Państwo wyłącznie za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z jej używania w sposób inny niż konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

Wzór formularza odstąpienia od umowy

Informujemy, iż korzystanie z formularza jest fakultatywne.

Adresat:
mrch.pl – Jakub Glinowiecki
ul. Luboszycka 32
46-022 Kępa

Ja/My() niniejszym informuję/informujemy() o moim/naszym odstąpieniu od umowy:

  • sprzedaży następujących rzeczy(*)
  • dostawy następujących rzeczy(*)
  • wykonania następującego dzieła(*)
  • świadczenia następującej usługi(*)

Data zawarcia umowy/odbioru:

Imię i nazwisko konsumenta(-ów):

Adres konsumenta(-ów):

Podpis konsumenta(-ów): (tylko jeśli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data:

(*) Niepotrzebne skreślić.